torsdag, september 3

sjukt va?

På mitt jobb får man bli sjukskriven... äh, fast man får vänta en vecka på att bli sjuk i skarpt läge liksom. (-du kan väl jobba till dess vi får tag i vikarier?) Jag har p g a medicinska skäl varit sjukskriven 50% sedan i måndags, kanske får jag gå hem klockan 12.00 i morgon. När jag lämnat över till vikarierna. På min lott ligger att överlämna till 3 vikarier, på något sätt ska jag hinna med de lektioner jag faktiskt har kvar också. Arbetsgivaren vet liksom att jag inte bara går och lämnar eleverna vind för våg. Det är sådant skolorna i dag överlever på. Lärarnas samvete.
Mitt heta tips till alla som läser min blogg, och kanske tänker sig att bli lärare... bli inte det! Lärare är ett kall, inte ett yrke. Det finns en anledning att fröknar förr i tiden hette just ”fröken”. De fick faktiskt inte gifta sig. Jag tror faktiskt att Michaneks mormor var Sveriges första gifta fröken, dvs lärarinna. Kan du inte berätta den historien Cicci? 

4 kommentarer:

Mama Mo sa...

Men det är ju helt sjukt ju. Är du sjuk så är du! Med den här proceduren lär vi ju inte bromsa spridningen av svinflunsan när lärare väl blir sjuka i den!

my sa...

Helt sjukt är det.

michanek sa...

Alltså, hjälp vad du minns...
Jag måste fråga mamma hur det låg till. Var det en historia bakom också?
Oj oj, alla dessa uppdrag.

my sa...

Morfarn var väl bara i sig en historia :).