tisdag, november 10

mmm...


Mmmm, så skönt jag haft det. Som vanligt, när jag är i värmen, är jag alltid så konfunderad över varför folk bosätter sig i kylan när det finns värme och vuxenvänliga badtemperaturer på andra platser? Fast det är klart, när man är ledig och bara är, verkar livet så härligt enkelt. Största besväret man har är: var man ska äta och om man ska bada med eller utan simfenor.

Den sjukt märkliga rätten ”bitterballen” fick en egen bild. Det är något som ser ut som friterade köttbullar med sås inuti. Jag vägrade att smaka, fast jag normalvis inte är speciellt rädd för att smaka på nya maträtter. I Hong-Kong åt jag t ex 15 år gamla komposterade ägg. Det smakade, ja, äh, ägg.

Hemresan var asjobbig, vi var vakna i 33 timmar, visade passen säkert 25 gånger, gick genom hundra pipmojänger, fick lov att gå ut i avgångshallen i Amsterdam för att checka in handbagaget, visade passen igen, fick vänta på anslutningsflyg till Sverige i 9 timmar, reste med flygbolag som talar holländska (ursäkta men det låter gräsligt), satt bredvid hysterisk dam från Japan som satt med glas hårt tryckta mot öronen ( glasen hade hon tidigare druckit flyginnedrycken tomatjuice med salt och peppar i ), en svensk dam som skulle till Umeå och sa att hon skulle kräkas om någon snusade, hon hade en ful illrosa kabinväska som hon krävde att Simon skulle hissa upp, och sedan ner ur bagagehyllan. 
Fast det är rätt skönt att vara hemma också. Det jag längtat mest efter är Frans och Disa, symaskinen och snälla katter (inte de som mötte oss med utdragna gnälljamningar i flera timmar). Dessutom hade ju Baby-Nim anlänt under tiden jag varit borta, gissa om jag är nyfiken på den lilla nya människan! 

7 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Välkommen tbx! och välkommen till världen baby-Nim, här är kallt!

michanek sa...

Välkommen hem min sköna. Fina bilder, ser proffsiga ut!

knas sa...

Välkommen tillbaka!
Själv har jag bara varit i kalla Stockholm, brrr.. Kylan avskräcker mig dock inte, nytt besök planeras till december för att dricka glögg och inspektera underverket Nim. Kommer du också?

my sa...

Aleisa: Kallt var ordet sa Bull. I dag är det snö i Uppsala.

Michanek: Tack vännen. Har du träffat Nisse-Nim (sa hon med avund)?

Knas: Tipset från mig är väl att du håller dig i Skåne tills det blir vår. Sjukt att cykla till jobbet i snösörja! Usch! Fy & tvi!

knas sa...

Finns inget som kan hålla mig borta nu, jag är så nyfiken på både AST och lille Nim att jag trillat ur min strut.

my sa...

Knas: Jag är nyfiken. på dig, på Samson och på NIm. Jag hoppas få träffa både Anna-Sara och Nim på onsdag. Konstigt att det man, när jag var liten, kallade pennfajtning, liksom även idag leder till att man faktiskt träffas!
Vi ses, sov gott.

knas sa...

Jag är så dålig på att följa upp kommentarer..
det blir kul att träffa er alla. Tittade igår efter biljetter, hoppas hitta något bra så där precis innan jul. Ibland kommer ju julfirarna och köper alla bra biljetter.