söndag, maj 1

kall och snorig

Vårvindar friska leka och viska... vi hade en jugoslavisk musikfröken i 4:an. Hon älskade den visan och jag har inget minne av att vi någonsin sjöng något annat. Jag ogillar visan starkt. Jag ogillar även de friska nordvindarna. Efter en kort stunds utomhusvistelse igår blev jag dunder-och-brak-snorig. När jag skulle gå och lägga mig var jag så täppt så jag hade sönder en näsdroppsflaska för att få ut de sista dropparna. Sen sov jag i max 20-minutersintervaller och drömde att jag var under vatten, vaknade, gick upp, gjorde saltlösning, gick och lade mig, drömde att någon höll för näsan på mig... ja, så där höll det på. Klockan 4.45 messade jag Simon ”Snälla, köp nässpray på vägen hem. Finns på Statoil”. Jag har nog sällan längtat så mycket efter något som just dessa näsdroppar.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Låter något desperat! Men jag förstår dig - hatar också att inte kunna andas fritt! Hoppas du får en lugnare sömn inatt! Krya på dig!

my sa...

Rätt så jättemycket desperat! I natt vaknade jag av att jag frös. Utanför fönstret snöade det #sur#. Hoppas ni har det bättre i skåne!

Gunilla sa...

Ingen snö men tyvärr nattfrost som tagit strypgrepp på några av de mest känsliga växterna i trädgården.