måndag, januari 4

nyfiken i en strut

Nu är jag nyfiken så jag kan spricka... vilka är ni? Tror knappt jag känner 70 personer! Jo, det gör jag väl. Känner och känner liksom.Idag har 67 stycken besökt mig. Trots att det bara är ett städskåp på bild :) Idén och frågorna till detta inlägg har jag snott av Beatrix Vnunk. Skulle vara sanslöst kul om alla skulle kunna svara på frågorna som kommer.
Vänner, bekanta, kända eller inte. Visst kan ni!

1. Vad sysslar du med om dagarna?
2. Hur länge har du läst min blogg?
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
5. Vilken är din favoritblogg?
6. Beskriv mig med ett ord!
7. Beskriv dig med ett ord!

Sov sött!

11 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Jag är..... den som mest läser bloggen, kanske. Fast jag kommer bara en gång om dag, eller två.
Jag pluggar svenska, varje dag. Började att läsa det nång gång på september tror jag. Skulle resa där uppe bara för att träffa dig, och önska mig nån gång göra det. Läste inga bok i år, och älskar att läsa, sista boken läste jag på förslössning avdelning: "Fröken Smilla och hennes känsla för snön". strax innan min MIlena var född, och sen är det läsningstop, vill nån gång börja igen. saknar en viktig del av mitt liv.
Ja, favoritbloggen heter retrosutff, utan tveksamhet.
Ordet som jag beskriver dig: SMART
För mig blev ordet: Cubana.
Jo skulle komma post till dig, där skulle du kolla nåt och säga vad jag ska hjälpa dig med. men vi hörs imorgon, sov du gott!

Aleisa Ribalta sa...

var tungen att radera en inlägg för den fördubblade sig, vad konstig!

Beatrix Vnunk sa...

1. Sover och glor förvånat på familjens nya medlem.
2. Sen starten.
3. Vi har jobbat ihop, festat ihop, gråtit, skrattat och pysslat tillsammans. Jag vågar påstå att vi känner varandra väl.
4. Människohamn - John Ayvide Lindqvist och Att föda av Gudrun Abascal
5. Skiftar med årstid och dagsform. Din är uppenbart flitigt läst. Benny Bling Bling (http://svartblogg.blogg.se/) och Curly (http://trilska.blogg.se/) skriver alltid kul. Jag är även mycket förtjust i Egon (http://egoegon.blogspot.com/)
Mina absoluta favoriter är tyvärr nedlagda.
6. Snäll. I ordets rätta bemärkelse.
7. Taggig.

Mama Mo sa...

1. Korrläser avhandling, sover och väntar på bebis. (vanligtvis: undervisar, mest på distans, och bråkar med trotsig 3,5-åring)
2. Ganska precis ett år.
3. Vi jobbade ihop 94-98 som lärare på en viss medieskola i Uppsala. Har tio år senare återupptagit kontakten i bloggosfären - till min stora glädje!
4. Har inte hunnit läsa några andra böcker än min egen i år (den jag enligt ovan alltså korrläser)
5. retro-stuff.blogspot.com
6. Megakreativ!
7. Trött...

knas sa...

1. Tar hand om fem-månaders-baby och längtar efter att odlingssäsongen ska starta igen..
2. Jag har läst bloggen i ca ett år skulle jag tippa. Började med att jag sökte efter marimekko på tradera och fann en av de första klänningarna. Sen var jag fast!
3. Vi har inte träffats - ännu.
4. Inte hunnit läsa någon bok i år. Just nu läser jag "Utrop" av Celine Curiol. För tidigt att ge någon åsikt om den!
5. Läser bara två, denna och http://retronyttgods.blogspot.com/. Ha ha, nej, nu skäms jag, ibland läser jag Schulmans blogg om hans unge, mest för att hon är jämngammal med min, men också mycket för att jag retar mig så på honom, och han triggar min ilska. Det är bra ibland. Den är dock inte någon favvo-blogg.
6. Skapande
7. lite fyrkantig just nu.

Anonym sa...

1. Försöker ta hand om mig själv (är sjukpensionär) och finnas till för mina tre barn (utflyttade men inte helt avknoppade).
2. Ungefär ett år (tror jag ...).
3. Nej, vi har aldrig träffats.
4. I år (2010) har jag bara läst två böcker - de får dela på första platsen för de är så olika. "Tio rivjärn" av Arto Paasilinna - sååå rolig! Novellantologin "dråpliga kulturkrockar" - rolig OCH viktig!
5. DIN! Går in varje dag för att se om du skrivit någon. På stark andraplats kommer ""Gubbfans Grumliga Grubblerier" - www.gubbfan.bloggagratis.se
6. Klurig
7. Trött
Gunny i Örebro

Rasande Rose sa...

1. Handarbetar, går på rehab, Tar långpromenader med hunden.
2. Oj... ett bra tag nu, jag vet inte knappt vad jag gjorde förra veckan så jag har ingen aning HUR länge :)
3.Nej, tyvärr får jag säga:) Det hade dock varit trevligt:)
4.Beatrix, denna, egon, bennyblingbling,
5.Kreativ!
6.Fundersam

Rasande Rose sa...

Så klart rörde jag till det. 4. ska ju va bästa bok i år. Håller på med Baskevilles hund. Det är vad jag läst i år:)

Sophie Sölveborn sa...

Hallå! Jag kikar också in då och då!

1. Vad sysslar du med om dagarna?
- jobbar på SNS
2. Hur länge har du läst min blogg?
- sen start
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
-i en stor garderob på ett galet fluster träffades vi första gången tror jag...? Vi missade ju varann i gymnasiesammanhanget.
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Jonas Moströms böcker har funkat bra som verklighetsflykt.
5. Vilken är din favoritblogg?
- svårt, många. Magnus Ugglas tillhörde en av mina favoriter när han började.
6. Beskriv mig med ett ord!
Kreativast!
7. Beskriv dig med ett ord!
Modig!

Kenneth Grönwall sa...

1. Jag är en formgivarjävel.
2. Sedan start men till och från.
3. Svar ja, är har både varit elev, kollega och vän.
4. ”Stjärnor och äpplen som faller” av Ulf Danielsson
5. Dropular.net (som tyvärr ligger nere just nu).
6. Pysslig.
7. Njutare.

Maria Y sa...

1.Vad sysslar du med om dagarna?
Försöka reda ut ungdomars tilltrasslade känsloliv, och försöker få personalen att stå ut med ungdomar med tilltrasslade känsloliv. I runda slängar.
2. Hur länge har du läst min blogg?
Sedan nån rörde ihop den med min egen för ca 2 år sedan
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
Vi är ingifta släktingar med snarlika namn, därav förvirringen emellanåt.
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Har inte hunnit läsa nån hel bok än i år. Har precis börjat på Den sista cigaretten, men tror inte den blir favorit.
5. Vilken är din favoritblogg?
http://hastochhund.bloggagratis.se/
6. Beskriv mig med ett ord!
Kvick
7. Beskriv dig med ett ord!
Glad