söndag, januari 24

Denna dagen ett liv.

Idag har det varit kaos här hemma! Äntligen fick jag sätta mig vid datorn en stund. Dagen började med att jag i lugn och ro tänkte göra mönster till en kappa. Sen vaknade Disa och hennes byxor hade gått sönder. Jag sa att jag kunde fixa dem. Sen vaknade hennes pojkvän och så var det bacon och ägg i halva köket. Sen for Hannes, pojkvännen, i väg för att vara domare i en bandymatch. Frans och hans flickvän Bea hade målat om i hans rum i går, nu behövde de hjälp med tapetsering på en vägg. Tapetklister skulle blandas, och sen fick jag liksom berätta att det inte går att tapetsera när det står 4 miljoner saker i vägen. Ännu mer sen gick Disa in i badrummet för att duscha. Vad händer? Rätt som det är skriker hon, jag och Frans rusar dit, hela badrumsskåpet har ramlat ner och Disas ena hand hade kommit i kläm. Vi fick öppna från utsidan eftersom hon inte kunde släppa skåpet och dörren var låst. En av katterna satt livrädd under badkaret. Självklart var detta också dagen då vi bestämt att vi skulle tvätta all tvätt sedan 2 veckor (6 vuxna det blir en del). Upp och ner i tvättstugan.
Det blev pizza till middag.
Min man? Han hade varit på konsert och har sovit sig genom hela denna söndag. Han kom upp lagom till pizzan. Och by the way hade Simons dator pajat. Stendöd. 
Som farbror Melker sa: Denna dagen ett liv.

Jag ska nog lägga mig och läsa nu. Hoppas inte himlen faller ner i huvudet på mig.

2 kommentarer:

Julia Simon sa...

haha, men du slipper ju ha tråkigt iallafall!! Och för mig är du alltid en äkta vardagshjälte:)

Aleisa Ribalta sa...

fy fabian! vilket röra! då har jag ganska lung om man jämför med detta! hehe. hoppas alla ni är ok, och ingen katten eller levande medlem av huset har skadat sig. simon levde inte, efter kulaste reagge konsert så är man såklart död, då kan himlet trilla ner över alla andras huvud. men du är som marleys mest kända ikon, NO WOMAN NO CRY.