lördag, mars 20

enmansromantik

Jag har alldeles för mycket omkring mig just nu. Fast kul. Det mesta. Helt plötsligt ringer folk från förr, någon vill intervju mig för en tidning, jag syr och syr och syr och jobbar heltid fast fötterna värker. Ingen vits med att vara sjukskriven, det blir bara mer att göra sedan då. Samla på hög har aldrig tidigare varit min melodi Just nu är det dessvärre högar överallt! 
  Nåja, idag är jag en aning sjuk. En aning, inte så farligt. Bestämde mig för ett bad. Badrumslampan har det blivit epilepsivarning på, blinkblink...bllliiiiiink...blink. Medan badet fylldes ringde Beatrix. Jag berättade om förkylningen, vännen från förr och lampan i badrummet (måste verkligen ha varit en givande samtal). Bea utbrister:
- Jamen, vad bra enmansromantik! Då får du tända ljus. 
- Ja, ha-ha, det var längesedan vi fick plats i samma badkar, mannen och jag.
- Är det inte sjukt hur liten plats man tar när man är nykär!

Ps. Fast jag blir nykär i Simon lite då och då, det måste jag erkänna. Fast badkaret är för litet.


3 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Sätt på lite mysisgt reggae, då får du se hur badkaret bli större och större, LOL

my sa...

Jaha, är det så man får saker att expandera? Toppen!

Aleisa Ribalta sa...

LOL, YES, på Karibean, här vet jag inte.