fredag, mars 26

grattis du är ihop med en kändis!

I går berättade an av mina kolleger att han hade sålt sitt hus. Någon annan på avdelningen undrade om det var en barnfamilj som hade köpt huset. Jo, det var det.
- Fast när vi skrev på alla papper var det lite konstigt... hon var född 63 och han var född 71. Jag trodde först kanske att hon var en kändis.
- Öhh ???
- Ja, det är ju typ mest kändisar som har yngre män och en barnkull nummer 2!

Just idag har Simon födelsedag, vi har efter 10 år fortfarande ingen barnkull nummer 2. Jag är kanske världsberömd på vissa delar av min arbetsplats, men nä... inte kändis. Däremot ser jag fram mot fler år med min ”unge” man född 69. Så grattis Simon, nu tror folk att du har en känd fru!

4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Hahahahaha! Det är en helt fantastisk glimt in i pöbelns psyke!

Aleisa Ribalta sa...

hahahahaha, eller så tror man på andra delen av världen att kvinna har mässor med pengar, dvs hon är RIK. men rik är du, på det sättet jag ser rikedom. grattis till ungen! LOL

michanek sa...

Haha, det var verkligen kul, ha ha. Må människan flytta till civiliserade trakter.

my sa...

Ja, hörnini vad ska man egentligen säga? Det är sjukt roligt att ingen ser skillnad i ålder på mig och Simon. Än. Kanske när jag har rullator. Undrar också varför det just är känsdisar som skulle få en yngre man. För att de har pengar men är fula som stryk, rynkiga och allmänt gamla eller?