onsdag, september 8

valfrihet

Plingelingeling! Pliiiing!
Ringer det i telefonen är det nästan utan undantag till Disa. Jag struntar för det mesta i att svara. Söker någon mig ringer de på mobilen. I min strävan efter en ljudlös tillvaro... misslyckas jag kapitalt. Jag är sjukt eftersökt.
Ja, alltså inte eftersökt av snygga män, kompisar eller så. Nix. Det är ett evigt ringande på dörren. En evig folkvandring i trapphuset.
Plingplong...
- Ja, hej-har-du bestämt-dig-än? Vi har grillfest på granngården den 12:e #drar efter andan# välkommen! (S)
- Hallåhallå! Har du tänkt rösta i år? #tittar nyfiket på mig som har måttband runt halsen# (KD)
- Tjaaa! Ja, hejsan! Vi kommer från moderata ungdomsförbundet... (en aning sent då) (M).
- Hej! Vi är ute och berättar för folk att de är bäst på att bestämma själva. (Nähä? Låt mig ha min ringklocka ifred då!) (FP)
- Hej! Har du läst senaste numret av Vakttornet? (Ridå)

Ska det hålla på så här fram till valdagen blir jag galen på riktigt.
Valfrihet. My ass.

4 kommentarer:

michanek sa...

Har portkoderna kommit till Uppsala än? Annars röstar jag för grillfesten och där tar du upp frågan med föreningen. Sist jag var hos dig vill jag minnas att Jehova ringde på dörren. Nä, när det gäller uppvaktning vill man ha full valfrihet.

my sa...

Portkoderna har kommit. Bara inte här! Grillfesten var det nog inte föreningen som höll i dessvärre.
Ha-ha just det i julas var det Jehovas. De måste veta att vi inte har portkod.

Aleisa Ribalta sa...

hahaha, vi hade värst, hela Aliansen med Fredrick kom idag till HSB och skolan tog till Kärnan där för att titta och lyssna på vad de säger, jag gillar ljud, men sanningen då, :((((

Gunilla sa...

Skönt att bo på landet! Men häromdagen var det faktiskt en försäljare som ringde på dörren och försökte lura på oss ett larmpaket som skulle gå direkt till SOS eller vad det nu var han pratade om... Hur larmad tror de att man är egentligen?