lördag, september 6

just ja!


Jag tror aldrig jag varit så slut efter en skolstart. Kanske är det åren, eller så är det min generation som uppfostrat sina barn märkligt. Eller, ve och fasa, så är det skoltrötthet. Jag hade en rejäl släng av skoltrötthet när jag var typ 14 år. Hade någon sagt till mig när jag gick i nian, att jag skulle komma att bli lärare... hade jag förmodligen garvat ihjäl mig. På riktigt. Det gick liksom så smygande att jag aldrig riktigt fattade vad som var på gång.
Just ja! Mitt i tröttheten och gnällspikeriet, kommer jag på mig själv att jag är förlagd med gnällförbud ( av Torgnysdotter ) till i mars. Men, hur mycket ackumulerat gnäll ska komma då? Bäst att ta det lite som det kommer istället. 
Dagen idag ägnas till mina egna söta, välartade och kloka barn. Som i och för sig inte tänker vara hemma ikväll. Men ändå, jag har intentionen. 
Nu ska jag nog gå och köpa choklad, titta på något på TV och sen tror jag baske mig att jag ska börja sticka en mössa. 


2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

förlåt. Klart du får gnälla. Alla som jobbar på skola får gnälla. Det är sjukt oglammigt.

my sa...

Tack!
Tror att jag är född en aning gnällig :-) eller ja, i alla fall då och då.