lördag, september 27

yoga a'la My

Jag syr, och syr, och syr... dessvärre finns ingen att sy till, så jag syr och syr ändå. Har till och med designat små söta etiketter som det står, "RETROSTUFF design by my", på (någon som känner en bebis eller två?). Att sy är typ som yoga. Det vill säga begagna sig av den högra hjärnhalvan. Som att måla, köra bil på motorväg eller lyssna på bra musik. När tiden liksom försvinner...
 - Va, har det gått 3 timmar? - när du trodde det gått 20 minuter. Då mina vänner är man i "högertillstånd", det kan liknas vid skapandetillsånd... 
eller tja, yoga.


7 kommentarer:

Rasande Rose sa...

Gud va söt! Jag är på min bror att snart tänka på o skaffa barn..haha..jag vill nämligen också sy kläder o sticka o allt man kan hitta på:)
Det är ju så roligt!

TORGNYSDOTTER sa...

okej. Jag har bestämt mig nu. Jag skaffar barn. Ro hit, kläderna. NU!

Olle vill att du gör en kollektion som han säljer. Du får höra av dig:-)

Kenneth Grönwall sa...

Jäkligt fina, det där måste du ju göra någonting av. Jag vet inte var det kommer ifrån men jag har alltid velat kunna sy faktiskt, vad får man lägga för att pigg liten maskin?

TORGNYSDOTTER sa...

kentson: nu ska jag berätta om den finaste uppfinningen någonsin:
ikea har basmodellen av symaskin /raksöm&ziczac/ för sek 600.
Det är mitt livs bästa upptäckt!

my sa...

Tack för glada tillrop!
Rose: Jag har inte så många att tjata på längre. Alla börjar bli för gamla, det är bara att vänta på barnbarn. Om så där ca 10 år.
Torgnysdotter: Jätteglad att du vill ha barn med söta kläder (tjata, tjata). Olle får gärna kontakta Kina eller vart han vill. Dessvärre måste man nog ha någon som syr, om det ska bli mängd av det hela.
Kentson: Eftersom det kommer från dig, måste det vara något speciellt med mina småkläder. Det gläder mig att du vill bli med symaskin. :-)
TD igen: Har du köpt en själv? Funkar den?

TORGNYSDOTTER sa...

my: jajamensan! Som urverk. Ett av mina bättre köp någonsin. Idén är bara så jävla bra. Leve ikea!

knas sa...

jag är lite sen med att kommentera det här inlägget, men det beror mest på att jag precis hittat det! Jag hoppas att du ser det i alla fall.
Jag köpte några jättefina små klänningar av dig på Tradera, och gav bort i present, mycket uppskattat! nu är jag själv gravid, och hoppas att du fortsätter att sy fina saker som jag kan klä den lille/lilla i..
jag hittar inte din syblogg, har du lagt ner den?

vänliga hälsningar,
Sofia