tisdag, september 23

uppkopplad - påkopplad

Sjukdomsdrabbad och utan internet. Nu ska tydligen alla kablar vara ordnade så det ska fungera som vanligt. När man är van att ha tillgång på vissa saker som t ex god hälsa, eller för all del på internetuppkoppling... ja, då är det liksom svårt att klara sig utan. För bara 5 år sedan hade jag bara en uppkoppling via telenätet. Den slutade alltid fungera om någon ringde. 5 år är inte så himla länge sen.
Har äntligen kommit på att jag inte behöver läsa Freud och Homburger-Eriksson längre, så sjukdomsveckan utan internet gav mig 3 romaner på sängkanten. Barnen kokade thé och lagade mat till mamman som låg under yllefiltarna i soffan.
Nu ska jag sträckläsa alla bloggar som jag missat!

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

tråkigt att du är sjuk. Skönt att du är tillbaka. Krya.

my sa...

Ja, men nu är jag frisk igen!

Anonym sa...

Tjena friskus.
Man vill gärna kunna koppla snabbt!

Sophie Sölveborn sa...

ja inte var det länge sedan man hade ett modem som gav i från sig underliga läten. och så blev telefonen upptagen.

jag gillar din nya blogg-styling!

Men du... som har så mycket tid i soffan... du kanske kan förklara för mig hur man får sådär i sina länkar på högersidan "En dag sen" i ordning osv...

/non-technico

li.te sa...

Välkommen till det friska uppkopplade livet. Kommer du ihåg de första telefonsvararna som hade ett jättelångt piiiiip när nån talat mkt länge på svararen sen spolade bandet liksom tillbaka sig när man lyssnade på pojkvännens lååånga samtal. Tekniken förenklas

my sa...

Cicci: Jo, snabbkopplad vill man va!
Sophie: Tack! Jag håller för fullt på att testa alla saker som finns inbyggda i bloggens inställningar. Leta, tryck och testa är mitt heta tips. ( Hm, men jag gillar fortfarande inte det grå, så jag ska på jakt någon dag.)
Liza: Vet du? Jag har aldrig haft en telefonsvarare! Min första mobil däremot var en väska som vägde 6 kilo och hade axelrem... och en lur som satt fast i själva telefonen med en lång sladd. Hur länge sen? Typ 1989.