måndag, februari 21

ah, sportlov!

Vackert väder, solen skiner och snön gnistrar. Fast i dag ska jag måla och borra upp lite hyllor. Inomhus. Det som är konstigt är att jag nog äger typ 100 stycken målarmunderingar. Fast jag har inte tid att leta efter dem, och så sätter jag igång med att måla i hörn och uppe vid taket, och så blir jag kladdig om penselhanden och torkar av mig på baken. Äh, jag kladdar nog inte så mycket, tänker jag och får nya målarkläder ännu en gång.
Ännu en ny grej är att det bara är jag som har sportlov i familjen i år. Rätt skönt att slippa åka pulka, skridskor och grilla korv. Fast lite tråkigt också.

4 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Fy njut av! JAg sitter här i köket och målar bambi och pippi till två krävande tjejer med snart torkade prikor, men jag faktiskt skulle önska mig att en av dem flyttat till ny lägenhet med sin kille, och den andra, skulle ha tjejträff, fast inte hemma, utan hos någon annan, LOLOL

my sa...

Rätt som det är längtar man tillbaka till att få bygga lego och rita prinsessor... och rätt som det är har de flyttat. Du tror det inte nu, men det går fort med facit i handen.

Rasande Rose sa...

Haha känner igen det där. Varför kan man inte måla utan och kladda ner sig?

Gunilla sa...

För det mesta tycker jag att just sportlovet är det bästa lovet just därför att det är så kravfritt.