tisdag, februari 1

ur led

Det låter ju inte så farligt. Hur ofta använder man vänster lillfinger? I fredags under en lektion slog jag på något märkligt vis i fingret på ett bord i klassrummet (jag pratar ofta med hela kroppen). Det gjorde ont ungefär som att slå i tårna på ett sängben. Jag hyperventilerade och eleverna såg rätt chockade ut. Sen höll jag i fingret med den andra handen resten av dagen. Under helgen tyckte jag att det gjorde lite ont, men försökte klippa till några klänningar. Det gick, men inte så bra. Jag lindade in hela handen och läste en bok istället.
Igår, måndag, lindade jag av bandaget och upptäckte att fingret var nästan dubbelt så stort som det brukar, det låg dessutom i en konstig böjd vinkel. Simon och Disa kunde knappt titta när jag visade.
I dag var jag hos doktorn som sa att det var ur led och ”bara” måste knixas tillbaka. Vilket han gjorde. Knixade.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

AJ! Stackare! Hoppas det läker snart! Detta har aldrig hänt mig som tur är. ;)

my sa...

Tack! Det är bättre, men tar väl ett tag att bli helt okey. För tillfället är det hoptejpat med ringfingret. Det räcker så bra med tänderna, jag håller tummarna för dina lillfingrar!