fredag, mars 4

hur då då?

Nu är jag så där trött igen. Rätt förmätet att säga när man jobbat en enda vecka efter sportlovet. Men. Herrar Regering, vet ni vad ni har gjort? Gymnasieskolan ska reformeras. Jo, det behövs. Vissa kursplaner är verkligen hedenhös. Fast mig veterligen får jag varken högre lön, bättre arbetsförhållanden, roligare arbetsuppgifter eller för den delen mer motiverade elever av detta. Inget sker liksom per automatik eller via explosion när allt ska fixas inför hösten 2011! Sjukt trött på superpedagoger i TV. Jag lovar att varenda lärare i hela Sverige skulle dra vilken elev som helst, nåja, nästan, till superbetyg om vi finge jobba med just undervisning och inte 500 andra konstiga saker. En enda klass bara det skulle ju vara ren lyx! Eller ett enda ämne. Hur är en fråga jag måste ställa mig ofta.

5 kommentarer:

Vem är EWA? sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunilla sa...

Instämmer till fullo i din frustration! Vi kan och vi vill men vi orkar inte under rådande förhållanden!!! Försök njuta av helgen så du klara nästa vecka också...

Aleisa Ribalta sa...

Om du undrar första kommentar så var jag som hjälpte en vän och var inloggat med hennes namn, därför tog jag bort det, men skriver min nu:
EASY EASY, säger du till mig ibland, men jag säger såhär: revoltera ni då, LOL

Rasande Rose sa...

Så e det tydligen inom alla kommunala jobb oxå(är skolan kommunal?)

På ålderdomshemmen ska man sköta mer verksamhet och pappersarbete än pensionärer.

Någon måste börja protestera! My?

my sa...

Gunilla:
Vi går redan på knäna som vi ska trolla med liksom.
Aleisa:
Jag tror faktiskt att rättaen att strejka är bortförhandlad för lärare!
RR:
Alla jobb där man arbetar för och med människor bygger på att vi som jobbar aldrig skulle göra något så tokigt som att sluta. För elevernas/patienternas och medmänsklighetens skull.