lördag, mars 26

gråtonad garderob

Det är tröttande med människor som pratar om snödjup, regn, sol eller inte, och, jodå jag gör det själv också, väder i största allmänhet är ett samtalsämne som alla kan vara delaktiga i. En vän som är från Iran, ligger på gräsmattan och solar så fort det blir lite varmare. ”jag har blivit soldyrkare sen jag flyttade till Sverige” (för 23 år sedan). Hon säger att hennes gamla mamma alltid frågar hur vädret är i Sverige när de pratar. Vid Persiska viken behöver man inte prata om det, det händer inte så mycket med det liksom.
Ja, och just nu undrar jag när våren kommer? Mest för att alla vinterkläder känns så hopplöst grå. Jag ställer den fråga jag alltid ställer mig så här års... vad hade jag egentligen på mig förra året vid denna tidpunkt?

1 kommentar:

Gunilla sa...

Visst ska det bli skönt att få lägga undan vinterkläderna. Vi har ju haft dem ett halvår snart!