lördag, augusti 23

27


Det är överbokningar på skolan.
Inte längre bloggskugga. 
Tydligen. 
Abstinens efter ord, eller egentligen, abstinens efter att söka sätta ord på tankar och upprördhet. Det rycker och pirrar i fingertoppar och hjärna. Veckan är över... och jag överlevde denna skolstart också! 
Hittills.   
Hjärnan bryr sig inte så mycket om varifrån den får sina belöningar. Knark, sprit, dobbel, jag tror att bloggandet, kan gå in under det nya ordet/begreppet ”heroinware”.  Ordet ”hittade” jag under mitt uppsatsskrivande, tidigare i år. Heroinware, ett slags drogberoende. Professorer och doktorander står frågande. Är det ett spelberoende eller ett beteendeberoende? Heroinmjukvara.
Världen rullar på. 
Jag behöver sätta ord på tokerier, falsarier och dumheter. Samt (som vanligt) byta jobb även detta år. Fast det hör ju inte hit.
I går startade lektionerna, jo, startade, klockan 15.20. Fortfarande 27 elever och 22 datorer. Jag orkar inte vara lekledare längre! Tappade såklart bort mina nycklar, samtidigt som jag höll två gladlynta tonåringar under armarna, hjälpte dem som hade inloggningsproblem, visade hur ritstiftet funkade och öppnade en datasal till som råkade vara ledig, hittade nycklarna, sprang mellan salarna... och allt var typ kaos.
Ska jag alltså på måndag säga: 
Jag är hemskt ledsen, men, vi har överbokat. Du får ta nästa flight. Här får  du en kupong att köpa baugette för i cafeterian, kom tillbaka igen på fredag så får ni plats på den flighten istället. Klagomål kan skickas till luftföretaget kommunen. Skriftligt.
Men, tja, vad är en bal på slottet? Vad gör det fel att ha ett beroende? 


Inga kommentarer: