torsdag, augusti 28

inte ett dugg synd om mig

Jag blir rätt stressad av buskis, fars och komedier a´la Nils Poppe och Hjalmar. När de går folklustspel (vilket ord!), farser och trams på TV, kan jag ju välja bort det. Men en gång fick jag lov, av trevlighet, att följa med jobbet till Stockholm och se på en fars som hette något i stil med ”Två fruar för mycket”. Rollistan borde fått mig att vara mindre trevlig. Robert ”snubbel” Gustavsson och någon norrländsk typ som numer har blivit uppsalaprofil, Lasse något. Jag rodnar och skäms om vart annat. Blir otroligt irriterad på alla dörrar som stängs och smälls i, folk som nästan träffar dem de inte ska, alla förvecklingar gör mig liten och rädd. Sjunker djupare ner i stolen. Eller som Torgnysdotter  skulle sagt ”äpple z”, ”undo, undo”. Ta bort mig!
Döm om mitt milda ogillande när jag fick en DVD-film i födelsedagspresent (se bild) för några veckor sedan. 
Birger & Olvert - gräjtest hits. Mitt ansiktsuttryck var nog obetalbart! För man kan ju inte, som vuxen, börja gråta när man får en present. Än mindre svära ve och förbannelse.

Men.
Inuti fodralet låg en skiva med texten: ”Nej, jag lovar, det är ingen tråkig, töntig fars. Tag ledigt från den 20:e oktober, för då bär det iväg, tidigt på morgonen... Tillbaka i Sverige på torsdag den 30:e förhoppningsvis bruna, pigga och glada.” 
Naturligtvis övertygade jag Simon om, att han fick/skulle svara på frågor om resmålet. Gissade jag rätt måste han svara ja! Nu har jag gissat och gissat, dragit ifrån och lagt till... kollat världskartor och satelitbilder.  Nu, två veckor efter födelsedagen vet jag! 
Vi ska resa till Curaçao! 




3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

nixpix. Inge synd om dig alls. Det understår dig inte att klaga igen förrän typ i mars -09.

Jag tänkte att du kör en äpple x på mig innan du drar. Följt av äpple v på plats:-)

michanek sa...

Jädrar anacka, vilken grejt hit! Tycker du blir väldigt bortskämd med överraskningar nuförtin. Men vad ska hända mars-09, som är beklagansvärt månntro?

my sa...

Äpple X eller äpple C, sen klistra in... OK!
Jo, jag har blivit lite bortskämd med överraskningar, så länge de är bra är jag glad. Och vad händer mars-09, tro? Kanske bara då jag får dispans på gnäll igen? 6 månaders tystnad för 10 dagars semester. Kanske är det så?