tisdag, augusti 19

trött å en aning konfunderad

Orkar inte pallra mig hem från jobbet. Höjden av trötthet är att behöva orka cykla hem. Att vara lärare är liksom, efter sommaren, från -20 till +190 kilometer i timmen varenda hösttermin. 
Alltid tror jag: I år, då ska jag ha totalkoll. På allt. Stort och smått, salar, föräldrar och pappershögar. Ha!
 I den ena klassen är det 27 elever och den andra innehåller 26 stycken. Det är en jävla massa 16-åringar om ni frågar mig. Alltså de nya som börjar ettan. De andra (2:or och 3:or) vete fan under vilket skåp de ska få plats
Det knepiga är att vi bara har plats för 22 stycken i samma datasal. Någon måste räkna med naturlig avgång. Eller så. Verkar lite konstigt att ha dataundervisning med blyertspenna och A4-papper. Fast det är förstås om ni frågar mig.



Inga kommentarer: