torsdag, oktober 9

fler timmar per dygn, tack!


I går tjöt jag som lille Skutt på arbetsplatsen. Ja, inne på mitt rum alltså. Vi brukar med jämna mellanrum göra det, jag och mina arbetskamrater. I går var det alltså min tur.
Det är så in i helvete mycket. Så många att räcka till för, så många att vara klok, snäll och på som en hök...
ADD, ADHD, pillerburkar i våra lådor som ska delas ut till eleverna när de blir okoncentrerade, selektiv mutism, Aspergers, socialfobielever, skolverkets krav på kursmål, ringa alla föräldrar, bjuda in till samtal om hög frånvaro och sen ska man helst hinna undervisa också...

nä, nu far jag och bli pirat i mellanamerika! Kanske dygnet har fler timmar där? Jag ska fäktas och ha jädrar anamma, dricka rom och skråla, för det mesta vara snäll och bara ta det jag kan behöva.


4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

det är du värd! Ha det fint. Kram.

my sa...

Tack, det ska jag ha.

li.te sa...

Hellre dricka Rom med Jack Sparrow Än gråta på sitt rum omgiven av piller.

my sa...

Hellre än hellre!