söndag, oktober 19

strax dax

Har precis packat ner lite grejer i en kabinväska. Det får räcka. Mer kan man inte behöva på tio dagar i Söderhavet, eller vilket hav det nu är som ligger runt ön. Det måste väl kanske vara Karibiska havet, om jag tänker efter? Men, jag tycker att Söderhavet klingar så vackert. Kurrekurreduttön eller Curaçao kan väl gå på ett ut. 
Alla frågar om det inte ska bli skönt. Det är väl klart att det ska bli skönt! Men, jag är alltid lite nojjig när jag ska flyga. Vågar inte riktigt koppla på känslan av semester innan jag är på plats liksom.
Simons pappa envisas med att skjutsa till Arlanda, klockan 4.00. Så det får han väldigt gärna göra i ottan. Han ska ändå inte göra något, tja, mer än att spela golf klockan 16.00. 
Partyförbud är upprättat hemma hos oss. Vi får väl hoppas på lugna tonåringar som dricker saft och på sin höjd hyr en DVD. 


5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

ha det så fint! Jag lovar att skicka hotfulla sms med antydningar om dolda kameror och spöstraff till disa lite till och från. Pussåkram.

Anonym sa...

Ta det stillsamt, trä ett halsband av korall och ta en piruett i bastkjol. Toklyllo!

Anonym sa...

Bara kabinväska? Skickligt!
Kanske gör sig hälsporrarna riktigt bra i mjuk sand?
Flygnojja, ett släktdrag , eller?
Ditt gubbskrälle till kusin vägrar åka med mig på konferens i Texas, "det är för långt bort, och de har dödsstraff och pistoler!" Tror inte det går att få med honom till Kurrekurreduttön heller....
Ha det skönt!

Anonym sa...

Inga partyn i gränby kan jag lova. Men i helgen ska vi passa mina brorsor så att Jill överlever när pappa är borta. Och det kan ju bli livat värre är jag rädd..

Hexa sa...

Njut och dyk efter pärlor!