fredag, oktober 17

pk

Cicci lärde mig för rätt många år sedan vad PK betydde. Jag tror jag fick ett mess där hon skrivit just PK, i något sammanhang. Naturligtvis undrade jag vad hon menade. 
Svarsmesset löd: Politiskt Korrekt. 
Jag släpper iväg mina elever att skjuta straffar på basketkorgen. Under lektionstid. Inte PK. Bara nödvändigt när 16-åringarna välter klassrummet och varandra. Jag säger till mina elever när klockan är 16.20: Vi slutar nu, varken ni eller jag får något mer vettigt gjort i dag. Inte PK. Vi slutar 16.35 enligt schema. Jag kan fan bli anmäld. På rikt. Hur kan en vettig människa med någon, endaste, ynka, liten kännedom om ungdomar under 17 år, lägga ett schema, en fredag... där lektionerna startar 15.20? Undrar bara. 
Jag säger till kollega: Varför går de inte hem? Jag har sagt att vi slutar tidigare?
Eleverna surfar glatt vidare på youtube och bilddagboken. 
Orka!!!
Jag är inte född PK. Eller så är det precis just det jag är.
Och. 
Denna blogg har övergått från att vara snäll och lite pratig till att bli en ventil för att överhuvudtaget överleva. 
Det är rätt PK. Det är väl därför man har en blogg?





4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

alltid hög underhållningsvärde på gnäll. Välbekomme!

li.te sa...

Ungdomarnas ventil verkar sitta länkad med youtube eller nåt.

Anonym sa...

Det glädjer mig att jag sprider kunskap. Men hurrö? Vad håller vi på med? Kan vi inte sätta oss på en rauk och skapa typ ett nytt hjul?

my sa...

Nytt hjul får det bli! Borde vara både underhållande och ventilerande.