torsdag, oktober 30

hej!

Åh, vad skönt jag haft det. 
Tack för alla fantastiska tips, (cicci, hexa) några har jag efterlevt. Hittade blå fina fiskar och roliga snäckor, tyvärr inga pärlor, men det gör inget. Fast det hade ju inte skadat. 
Tack för ungdomshot (anna-sara), som visade sig vara helt i onödan. 
Maria: Jag tycker du kan hälsa min kusin att det går fint att fara till Texas... eller för den delen annorstädes. Klarar jag av det gör Lars. Hm, är inte han någon form av snillematematiker förresten? Han borde kunna räkna ut både risker och fördelar. Eller hur?
Jag är en formidabel jävul på att resa lätt. Så är det.
Barnfilmerna låg staplade bredvid dvd:n, golven var skurade och det fanns till och med mjölk i kylen... Julia, du är en pärla! 

Mest har jag längtat efter Frans, Disa, Julia och Frej.
Sedan i nämnd ordning: mina dunkuddar [... tänka, tänka...]  och javisst... katterna... och sist... fritt internet. Milt konstigt, men sant. Det sista alltså.
Mobilen har inte funkat. Jag hade rätt stor panik första timmen, sen blev det bara skönt. Så var det ju förr... hörde man inget, hade allt gått bra. 
Ja, å det hade det ju. Landad men utan mobilnät. 
Inte så tokigt alls faktiskt. (Nåbarhet är ett gissel.)
Är en aning fel i tid och rum, känner mig smått dizzy och som en sann turist i tillvaron. Håller mig vaken med telefonsamtal och nu bloggande. Måste, måste, måste bara hålla mig uppe, åtminstone till tio. 
I morgon ska jag bildsätta min resa och som sann turist gnälla över andra turister. Helst Holländare. (Nu var det redan gjort.)

Ps. Hemskt att säga, inte PK, men, varför i hela fridens dagar avsade sig Sverige St:Barthélemy?


3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

skönt att du är hemma! Det känns tryggt. Jag börjar bli som en gammal vallhund - vill hela tiden ha flocken samlad...

my sa...

Oj, så där är jag också! När mamma, barn eller vänner far iväg till Indien eller Östervåla, tycker jag alltid att det är bäst när jag vet var alla befinner sig igen. Helst hemma.
Tack för det söta lilla vallhund.

(Ska jag nu bli vallad, blir jag det gärna av dig!)

Anonym sa...

нюша прикольная девчонка