tisdag, oktober 20

åh, trampa symaskin, symaskinskinskin, symammammaskin

Eftersom jag får åka bort är jag egentligen belagd med klagförbud. Fast det är närmast som ett maratonlopp att få alla vikarier, elever, alla papper, kopior, trassel, inloggningar, tekniker och Gud vet allt att funka veckan jag är borta. Nä, man får liksom inte ledigt när man är fröken och det inte är något lov. Nu är det turligt nog lov den ena veckan.
Ska man få åka iväg så måste man rodda allt innan. Själv. Det får heller inte kosta något. Vikarierna får man byta till sig tid med. 
Kanske blir jag piratdrottning i karibien i stället. Med fottrampad symaskin i fören på min ståtliga skuta. Det vore något det.
Ay, ay!

5 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

De e faktiskt sant. I egenskap av terapeut skulle jag direkt avråda folk i mellanskiktet att ta semester - jag skojar inte. De flesta av mina kunder når sina absoluta stresstoppar före och efter semester.

Jag tror du passar som piratdrottning, men vill ändå gärna ha hem dig. Ha det fint. Kram.

my sa...

Det verkar ju egentligen inte riktigt klokt, fast just nu får det väl lov att vara värt mödan. Får jag hoppas. Klart jag kommer hem, det finns någon som jag är sjukt nyfiken på att få träffa! Kram vännen.

Mama Mo sa...

Åh! Ha en underbar resa vartän det bär av! Även om du inte stannar där, så tycker jag att du ska släppa det där jobbet snart och börja trampa symaskin på heltid härhemma :)

Aleisa Ribalta sa...

nu slutar du sy, vännen, det är foterna som ska du träna och midjan och armarna och hela kroppen, dansa dansa dansa, a bailar a bailar a mover la colita!!!!!! eller det räcker att vila sig i en sånt strandstol, hela dagen, men nån som solkramar oss. hehe

my sa...

MamaMo: Tack min vän det ska bli så skönt!
Fast jag vet inte om du ska ta vaccin? Om det nu är influensa du har så är du väl skyddad med antikroppar ett tag framöver. Krya!

Aleisa: Vi får väl se hur mycket dans det blir. Solstol blir det garanterat.