torsdag, oktober 8

min stora trut

Förra torsdagen fick jag en kallelse till föreningens styrelsemöte. Mötet gick av stapeln i dag. Min roll i det hela? Först och främst är det väl så att jag vill så mycket, aldrig tänker efter före och att jag ogillar fula saker. 
Någon gång i juni nämnde jag för ordföranden i föreningen att jag gärna kunde fixa snygga trappmålningar... för så här trist kan det ju bara inte vara! Sedan har jag inte hört något innan förra torsdagen. På lappen jag fick, stod att läsa: 17.30-18.00 presenterar My Yttermyr sitt förslag om trappmålning för styrelsen.
Ja, så det har jag gjort nu. Med min allra bästa frökenretoriska röst. 
Fina 60-talsinspirerade bilder fick de i en ännu finare mapp. Jag fick kaffe och tackade nej till prinsesstårtan. Tack, det gick fin-fint. Nu ska jag bara måla också.

5 kommentarer:

Rasande Rose sa...

Du måste dokumentera det här i bloggen. Är sjukt nyfiken:)

my sa...

29 portuppgångar vad tänkte jag på?
Någon gång i mars är det väl tänkt att det ska gå av stapeln...

Rasande Rose sa...

29!!!!! Du kan inte hyra in nån som hjälper dej?? Man ska tänka innan man öppnar munnen, det är lättare att tänka det än att leva efter dock ;)

my sa...

Jo, jag har ”hyrt” in elever som ska göra detta som sitt praktikperiodsprojekt. Jag ska inte måla allt själv. Så smart var jag i alla fall.

Udda Persson sa...

Vi har ett gäng trappuppgångar där jag bor också du skulle inte kunna.....Nä jag fattar men fint skulle det bli.