torsdag, augusti 26

aoum

Mymymymymy.... alla vill fråga något, alla vill synas och bli sedda. Hm, nåja de flesta i alla fall. Det låter som i barnprogrammet Myggan (som nog är typ 100 år sedan det visades på TV). Mitt namn ger upphov till ett väldigt surrande läte i klassrummet. Fast de ser glada ut och har stiliga ”Lidingömelittor” alá 80-tal på sig. Hattar alltså.

- Mymymy #viftvift# Får man ha hatten på sig.
- Jepp. Ni tänker väl inte med hattarna vad jag vet.
- Mymymymy #viftar febrilt med handen#
- Ja?
- Får man pratprickar här?
- Pratprickar?
- Ja, alltså jag fick alltid pratprickar och kvarsittning för att jag pratade för mycket.
- Öh, hm... om man hade fått pratprickar här i klassrummet, hade nog jag fått sluta för flera år sedan skulle jag tro.

Allvarligt. Finns det fortfarande sådana stenålderfasoner runt om på högstadieskolorna? Klart som tusan att ungarna får glädjefnatt de första veckorna!

4 kommentarer:

Palven sa...

Du är så härlig!!!!! Jag önskar att mina ungdomar hade haft förmånen att få ha dig som lärare ;o)

my sa...

Tja, det är väl såklart en smaksak :).

Rasande Rose sa...

Mymymymy.. jag tänker direkt på Beeker i Mupparna. Du vet han galne professorns assistent, hahahaha....

Aleisa Ribalta sa...

Mymymymymy, hur kul som helst att ha det som lärare, får jag med, utan hatt!, så slipper jag höra: "mamma varför gör man så, varför varför varför" av två nyfikna ungar hela dygnet runt.