tisdag, augusti 10

halvt uppackad

På amerikansk film, när folk byter rum, blir uppsagda eller går i pension på sina arbetsplatser... vad tar de med sig? Jo, en pytteliten låda med lite blyertspennor, en namnskylt och ett fotografi av sin familj.
Min arbetsplats är under ombyggnad. Slipdamm, målare, väggbyggare, täckpapp och nya dörrar. I alla korridorer står det flyttkartonger. Innertaken är bitvis nedtagna. Alla lärare på hela skolan ska byta rum. Lärarrum ska bli klassrum och tvärtom. Sommarstinna kolleger kunde här och var ses irrande mellan våningsplan och bråte. Vissa mer hysteriska i blicken än andra.
Innan sommarlovet packade vi. Idag har jag letat efter min stol, mina hyllor, mina dragskåp, min vagn plus diverse annat smått och gott. Försökte lokalisera de där hyllorna för att kunna packa upp. Det tog ett tag, för man måste ju heja och prata sommar med alla andra som också var på skattjakt.
Jag hade tolv flyttkartonger och två, stora, blå IKEA-påsar att roa mig med under dagen. Hello, I´m back!

3 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

VA!? Det ser ju nästan ut som du sitter i mitt gamla rum!

my sa...

På samma våningsplan i alla fall. Det är min 7:e flytt i ”huset” faktiskt. Borde ju ha rutin.

Aleisa Ribalta sa...

hihihi!