tisdag, juli 14

skansen

Jag har varit på Skansen idag. Sist var 13 år sedan.
Annika och jag tog våra sista pengar och åkte med 5 barn (6 månader, 4, 5, 6 och 8 år). Vi började tidigt. Tågresan gick hur bra som helst. Eftersom vi inte hade så stora pengaresurser fick barnen äta på Mc Donalds innan vi åkte ut till Djurgården. På hamburgeriet fanns det en rolig springa-hoppa-tjohejsan grej.
På Skansen var det varmt och ungarna åkte tekoppar och bilar som man matade med 5-kronor. Annika och jag delade på en öl. Vi tittade lite på djur (de som trotsade värmen), gick in i små söta hus, klappade getter och hade inte råd med akvariet.
Sen åkte vi hem.
Väl i Uppsala frågade jag Disa 4 om dagen varit rolig.
- Jaaaa, mamma, allt var jättekul... utom Skansen!
I detta läge degraderar jag ner till en 6-årings stadie.
- Men hallå, det är ju på Skansen vi varit hela dagen!
- Mc Donalds, bilarna och kaffekopparna (karusell) var JÄTTEKUL! Men, djuren var inte så kul.
Jag och Annika tittade på varandra och bedömde läget som att vi inte behövde åka till Skansen igen. Inte förren vi blev mormödrar eller så.
Idag var jag där och trängdes med allsångsfantaster (visste inte att det var idag), muppar, tjockisar, japaner och skrikiga ungar.
Hur kunde jag glömma?
Jag tyckte det var roligast att fika och titta på folk.

Inga kommentarer: