måndag, juli 6

sträckbänk & cykel

Jag går i sträckning. Utsträckning. Det är inte direkt skönt. Snarare direkt oskönt. Men, eftersom det gör så helvetiskt ont är det förmodligen nödvändigt att genomgå denna plåga. Mitt ena ben, som jag liksom linkar på eftersom den foten gör ondast, har blivit kortare. Följden blir att jag linkar ännu mer. 
Har jag inte haft ont i baken förr, så kommer jag garanterat ha det i morgon. Ja, eftersom jag efter ”massagen” envisades med att cykla fram och tillbaka till Skarholmen. 40 minuter enkel cykelväg. Min mottivering: Jag behöver röra på mig, förena nu nytta med nöje! Seså. 
Ja, egentligen missade jag bussen förstås. 

5 kommentarer:

knas sa...

Cykling är världens bästa motion! Oftast får man ingen, eller nästintill ingen träningsvärk alls. Hoppas på ingen i ditt fall!

my sa...

Ha-ha, jag cyklar jämt eftersom jag är körkortslös. Men med den här utsträckningsmassagen i botten vete fan om jag inte kommer att gå rysligt konstigt i morgon?!

knas sa...

Jag känner mig mindre ensam som körkortslös nu, tack My!

Unknown sa...

Hoppas att du överlever!
Körkort är antagligen klart överskattat...

my sa...

Knas och Ester: Överskattat är nog ordet. Säkert praktiskt och man kan söka jobb som man inte kan få utan körkort. Men. Jag reser hellre till Karibien än lägger stålarna på körkort. Dessutom slipper man vara nykter på fester ;).