fredag, juli 24

när storfiskarn...

Jag har nämligen inga bevis. Min mobil har jag tappat "tankasladden" till och kameran är glömd i stan. Men. Jag har varit på landet hos mamma. Mamma vet inte sitt eget bästa och har farit iväg till Simrishamn. Jag innehar någon form av hus- och jordgubbsvaktstjänst. I onsdags plockade jag 2 liter jordgubbar, vattnade, plockade ett fång med lavendel och gick sedan en sväng i skogen. På min skogspromenad hittade jag 1,5 liter gula kantareller och 3 tjockisar. Tjockisar i min skogsvärld är Karl-Johansvamp. Så tro´t eller ej, det finns gula kantareller i mängd i juli!

4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Men jävlar vad gott!

li.te sa...

Åh va mycket olika godsaker du hittar i skog och mark, lyllo! Jag har hittat fem kantareller och fyra liter blåbär. Mängder av körsbär/bigarråer här men vad jobbigt att ta bort kärnan ur varje om man ska göra paj liksom.

my sa...

Bea: Jättegott! Stekta med smör, lagda på rostat morotsbröd, salt och peppar. Mmmm...

Lite: Gör du paj? Man kan göra körsbärsvin, då tror jag inte man behöver pilla bort något.:)

Unknown sa...

Åh! Nu blev jag sugen på svampstuvning, smält ost och onyttigt vitt bröd....
=)