lördag, augusti 1

avtryck

Fick ett suspekt sms i natt. Det stod - Hej och så en ovuxen mailadress. Jag skickade iväg ett frågetecken. Fick tillbaka en förfrågan om det var jag, och att personen i andra änden aldrig glömt mig!? Allt gjort med taskig stavning. Jag undrade igen vem det var. Får tillbaka att jag ju fått mailadressen! Jaha, och? 
Nu på morgonen kollade jag telefonnumret, får upp ett sedan länge glömt namn. För 32 år sedan var jag under en kort tid ihop med nattmarodören. Att göra avtryck i tillvaron är helt klart både på gott och ont. Karlar är konstiga. I sanning. Punkt.

3 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Hahahahaha! vilket underbart vardagsdrama!

Mama Mo sa...

Män är konstiga ja. Men underbart att vara ihågkommen efter så många år!!

my sa...

Bea: Jag undrade hur han tänkte. "Om jag skickar min mailadress (som-ingen-kan-härleda-till-mig) till ett koppel gamla ex, kanske jag får några mail”... eller?

MamaMo: Allvarligt talat tycker jag att det är sorgligt. Gamla ex och saker man inte behöver ska man göra sig av med illa kvickt!

Ps. Fick under gårdagen ett nytt sms där det stod att det var synd att jag inte ville prata. Om vad då kan man undra.