tisdag, augusti 11

shopping

I dag har jag beställt massor av färger, akvarellpapper, penslar, gipslindor, klister, limstavar och allsköns andra, roliga, små och stora ting till 2 av mina kurser. Det kanske inte blir så dumt det här? Det är i alla fall otroligt skönt att handla för andras pengar! Det är skönt att ingen rektor (vi har 3!), egentligen kan ifrågasätta mina beslut om inköp. De får helt enkelt lita på att jag köper och sköter mina kurser på bästa sätt. Sen är det ju inte direkt synd om en person som ska arbeta 5 dagar och sen får fara iväg på semester. Direkt efter semestern liksom. Lite komptimmar plus världsklass på arbetskamrater gör så att det fungerar. 
Det är märkligt att man kan vara ledig i 7 veckor, och ändå inte känna sig mätt på fritid.

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Jag tycker att det låter helt rimligt. Jobba är sjukt överskattat. När åker ni?

my sa...

Vi åker på fredag. Sjukt skönt. Det är liksom olika på jobb och jobb. Sy kan jag göra tills ögonen och fingrarna blöder...