måndag, augusti 3

pånyttfödd

Om jag nu skulle tro på återfödsel och reinkarnation så skulle jag förmodligen ha varit aztek, mayaindian eller möjligen egyptsier. Jag älskar solen! Jag snudd på dyrkar den och tycker att en sommar som regnar bort är helt bortkastad. Simon tycker jag är ovanligt pessimistisk just när det gäller väder. Jepp, det är jag! Folk som säger att man inte kan resa från den svenska sommaren har gått på en myt. En myt som har blivit en sanning. Med dårars envishet tjatar folk om den svenska sommaren. Jaha, och när kommer den då? undrar jag.
Idag kom den! Solen! Den svenska sommaren.
Jag älskar att bli varm, att sätta på mig solbrillor. Jag älskar att alla ljud krymper och att svalorna skriker. Jag gillar till och med att bli svettig. Kroppen blir loj och mjuk. Hjärnan lite luddig. Om det var så här jämt skulle jag sälla mig till kören om den svenska sommarens förträfflighet. Lätt.

4 kommentarer:

knas sa...

Tänk, här har det regnat HELA dagen..

my sa...

Ja, det är ju typiskt den svenska sommaren! Alltid regnar det någonstans.

li.te sa...

Instämmer till hundra procent till hela innehållet i ditt inlägg. Jag älskar sol. Gärna över 30 graders strecket så att asfalten smälter.

my sa...

Lite: Just precis! Över 30° då är det som bäst.