tisdag, augusti 4

go wild & crazy

I dag har jag varit med Simon på stan. Han ska prompt ha en skjorta som matchar festivalen på lördag. #skrattar# Simon vet inte riktigt hur den ska se ut ”jag vet det när jag ser den”. I min retrostuffblogg undrade jag idag om killar kan ha blommiga skjortor? Tydligen kan de inte det. (Fast de som svarat på undersökningen säger med bestämdhet att de visst kan det!)  
Det mest festliga i vuxenväg var rutigt. Med ett påsytt märke på ena ärmen. Märket hade två palmer. Så kul är det alltså att vara man? Inte konstigt om de blir fyrkantiga. Enfärgat, enfärgat, rutigt på bredd, längd och tvär samt någon enstaka snällt, randig skjorta fanns att tillgå. 
Jag har inte tänkt så mycket på det förut faktiskt. Men det skojfriskaste en karl kan sätta på sig är tydligen gladmönstrade kallingar och badbrallor. Där sparades inget krut minsann! Har mannen lite extra festligt kan han alltid välja en heeeelt gaaalen slips. Hur kul som helst.

Ps. Shoppingen slutade med att jag hittade två skitsnygga toppar på Åhléns (blommiga för halva reapriset) sen erbjöd jag mig att sy en skjorta. 

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Skulle just säga det: inte behöver Simon se trist ut med en sådan sambo! Du får ta på dig att föra in kul i männens liv!

my sa...

Bea: Jag måste säga att det vilar ett tungt ansvar på mina axlar. Kanske måste vi flytta hela Sverige till Karibien!