måndag, augusti 10

dag 1

Jag uppfinner här och nu ett nytt ord. Oypperligt.
In i fållan. Seså klappa händerna på föreläsningen. Prata om ord som omtanke, respekt och ansvar i makroformat. Ingen vet ändå vad du menar. Schemat är åt helvete. Jag ska vara glad att jag har ett jobb. Kanske håller jag ihop till jul. Förmodligen inte. Ingen lunch på fredagar. Det kommer dessutom att bli ytterst problematiskt att hinna mellan punkt A och B vissa dagar. Men, såklart måste jag föregå med gott exempel som lärare och vara på plats i tid. Hur? Ja, det är en annan fråga. Stackars, stackars alla elever. 
Den här stallplatsen klär mig oypperligt.
220 elever per vecka, 8 olika kurser varav 2 är helt nya för mig. 
- Det fixar du My... du har ju jobbat här så länge! 
Precis som om jag sugit upp alla års ackumulerade kunskap i någon reservdunk med tappkran.
Oypperligt var ordet. Båset känns jävligt trångt.

Inga kommentarer: