torsdag, augusti 13

murphys lag

Så när jag äntligen mitt i brandskyddsövningar, möten, kick-offer, försök till planering, ännu fler möten och allmän förvirring sätter mig vid min dator är den tyvärr död. Eller nå´t. Sälla jaktmarkerna, gått bort, lämnat jordelivet... typ.
Doktor Jesper blev blixtinkallad (tekniker).
- Äh, hm, duuu, hade´ru mycke´på´n? Måste nog ”blåsa” hela burken.
Datorn blev akut bortplockad från min arbetsplats. Idag har jag suttit i ett svinkallt klassrum och försökt låta bli att gråta. Jag har också beklagat mig för alla som nog inte orkat lyssna, men råkat haft vägarna förbi.
Tja, en bal på slottet vore ju förbaskat trevlig. I min hårddisk, som i ärlighetens namn inte blivit säkerhetskopierad på ett tag, finns 20 års samlad kunskap. Den är liksom den där tappkranen jag är i stort behov av just nu. 


5 kommentarer:

michanek sa...

Men herregud stackars. Folk av ordning brukar prata om nåt som heter Back-up. Har aldrig fattat riktigt hur man hanterar en sån, men finns ingen automatisk Back-up i skolan?

my sa...

Det finns automatisk back-up men då måste man spara på servern, och det glömmer jag bort. Alltså spar jag på min hårddisk. I kväll far jag till Tunisien, när jag kommer hem igen hoppas jag på en räddad hårddisk.

michanek sa...

hare grejtans!

michanek sa...

HIPP HIPP HURRA
PÅ YTTERMYRSKANS FÖLSEDA!

my sa...

Tack för grattiset! (eller ska jag säga som du: tack för medlidandet ;))
NU är jag hemma, på måndag får vi se om datorer, servrar, kardanaxlar och mer eller mindre viktiga dokument är räddade.