tisdag, december 1

18 år på tre dagar

Jag har sytt maskeradkläder till tre tonåringar, Disa var Wonder Woman, Frans var Kenny starfighter och Bea var Corps Bride... efter syning, sprayning och allmänt fixande, for de hem till sin far och, förmodar jag, tjoade runt med sina 30 gäster. Jag var döglad att slippa ha det kalaset hemma hos mig! Sen sov ungdomarna hela dag 2, den dagen Disa faktiskt fyllde 18 år. På dag tre var det släktkalas här, vi fick in 25 personer i olika storlek och ålder i vardagsrummet. Med skohorn. Trevligt var det och Disa kände sig rätt ordentligt firad.
Arton år! Helt sinnessjukt att det gått så lång tid sedan den lilla bebisen Disa kom. 47 cm och 2,790 gr. Ett litet gulligt knyte. Herre Gud. Det är sant det alla sagt: ”passa på att njuta av dem när de är små, snart är de stora”. Ja, fast det förstår man först nu. När åren gått.
Fast om jag ska vara ärlig njuter jag än. Disa kommer alltid att vara min lilla tjej.

3 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

hihi, tremendo fiestón!!!!! jag tänkte du var ganska tyst, men nu fattar jag! grattis till myndigen, jag har två små små barn, och längtar tills att de kan gå på discoteket, men sen vet jag att det är bra att njuta av värje minut, tiden faller.

Beatrix Vnunk sa...

Men åååh, lilla matchiga Disa! Sötaste ungen. Krama henne från mig!

I´minst.AntonBIATCH sa...

Hej snyggt jobbat med dräkten! Skulle man kunna tänkas köpa denna? Med vänlig hälsning Simon