tisdag, december 15

typ 100 nyanser av grönt.

Jag behöver en svart jacka. Upptäckte jag idag. Snön föll, eller snarare vräkte ner, och jag måste i all hast omdirigera höstjackorna... men vad tusan har jag ingen svart jacka! Jag hittade en enda svart. En varm, men fruktansvärt ful dunjacka från 1997. Eller nå´t sånt. 
     Sedan hittade jag en grön kappa, en grön och orangerutig kappa, en limegrön kort ullswagger, en limegrön dunjacka och en militärgrön dunväst.
  Dessutom hittade jag 4 (!) fina hemstickade vantpar i varierade gröna färger. 8 stycken halsdukar. Tja, hähum... gröna. Ett helt menangeri med mössor och tjocka tröjor med och utan knappar. Gröna. Jag hittade också ett par, säkert sköna, men fula, limegröna mockastövlar. Mon Dieu! Jag vet att jag gillar grönt, men jag visste inte att mina förråd var så till bristningsgränsen fulla av färgen.
Jag som trodde att jag hade mest svart.

5 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Har du hör detta?: verde que te
quiero verde, verde viento, verdes ramas..... carne verde, pelo verde...
Federico Garcia Lorca, så låtter med dig.

my sa...

Aleisa:
Grönt hår och grönt kött? Låter lite galet impressionistiskt.

Aleisa Ribalta sa...

hihi, fråga inte mig.

Beatrix Vnunk sa...

Hahahaha...vet du, jag tror aldrig jag sett dig i något svart.

my sa...

Bea V: Är det sant? Det måste vara något syndrom som lever kvar sen 30-årsåldern, då hade jag verkligen BARA svarta kläder. Åh, så tror jag liksom att det är så än. Kära nå´n då. Men nu ska det bli en svart jacka. På rea. Efter jul.

Ps. Jag har haft feber och fått sinuit, alltså fick jag inte ta något vaccin. Sen är det lite jobbigt att de frågar om man är allergisk mot kvicksilver. Är det någon som inte är det?