onsdag, december 9

stolleprov

Gränsen mellan klokskap och dumhet är hårfin har det sagts mig. Men, när man går i sömnen som vuxen är det rena rama tokerierna ska jag säga. Tror inte en enda liten intelligent cell var med på resan. Jag hade somnat på soffan, sovit i 2 timmar och sedan blev jag (försöks)väckt för att bli lotsad i säng. Då rusar jag fram till datorn och börjar frenetiskt pilla på tangenterna, som om jag skulle pilla bort dem. Tydligen svamlade jag om att jag var tvungen att skicka mail till jobbet. Simon som är en lugn och klok person sa att han skulle fixa det ”jag skriver en lapp så kan du maila i morgon”, med det hade jag nöjt mig. Sen klev jag in i badrummet och satte tandkräm på baksidan av tandborsten.
En aning mycke´nu! 
Stölleprov och galenskap.

3 kommentarer:

michanek sa...

Oj oj, snart jullov. En fråga bara, var får du in klokskapen i det hela?
; )

Aleisa Ribalta sa...

hihi, så kan det gå!

my sa...

Michanek: Nä, det går bara inte att få in! Mest undrar jag nog varför man brukar säga att det bara är ett hårstrå mellan dårarna och genierna.
Sen har jag kollat på Morgan, åh då undrar jag ännu mer var talesättet kommer från!

Aleisa: Tydligen.