fredag, december 11

offertid

Jag skyller på allt det grå, ingen kan hålla sig frisk utan åtminstone lite ljus. Snart är jag beredd att offra på Uppsala högar. Är det någon seg viking där inne trots allt? 
I dag är nästan hela familjen sjukanmälda. Jag har ett knallrött öga som inte går att röra på. Jag har verkligen inte gjort någonting. Sprängande huvudvärk och dimsyn. Kan nog vara ögoninflammation. Frans ska till sjukgymnast för han har fått något konstigt på en kota i halsryggen, röntgen nästa vecka. Disa kom upp ur sängen helt röstlös med värk i kroppen. 
Hallå solen kom tillbaka! 

4 kommentarer:

michanek sa...

Oj oj, och du har ändå nyss boundat med solen!

my sa...

Jag har ju det.
Jag har faktiskt hellre -20° och sol än detta grå.
Hur är det med foten?

michanek sa...

Ganska illa... Men i dag ska jag krycka iväg till ett slott och äta julbord och sova kvar. Onda fötter behöver små semestrar ibland som du vet.

retrostuff sa...

När du får äta julbord är det alltså på ett slott! Krycka lugnt och ät gott min sköna.

Ps. Jag får också äta julmat... i matsalen på skolan den 22:a klockan 12.00. Flott va?