lördag, december 19

oklappat!

Inga, jag menar inga julklappar är inhandlade. Inte så mycket annat julfix heller här hemma om jag ska vara ärlig. Vi har inte ens tänt tredje ljuset i adventsljusstaken och i morgon är det ju dags för det fjärde ljuset. Observera dock att jag har en adventsljusstake. Frans, Disa, Jonathan, Moa och Karin är ju i kuvertåldern, så det blir mest att vänta in lönen och ta ut pengar och göra snygga kuvert till pengarna. Det finns bara en liten kille i leksaksaffärsålder i släkten. 
     Min syster med man och barn, min mamma och min bonuspappa, Simon och jag har som sport att hitta på skojiga eller bra saker för max 50:- till varandra. Grejen är att jag har en stor passion... att slå in paketen! Jag låter aldrig någon butik göra det. De har ofta fula papper eller bara en julpåse. Skittrist! Ska det vara paket så ska det! Amaryllislökar, jultomtar och gran går bort i min värld. Fina band, snören och snygga papper ska de va! Sen ska det helst sitta handritade kort med rim på paketen också. Kanske har jag varit japan i något tidigare liv? De gillar ju, liksom jag, utanmätet mer än fyllningen.

2 kommentarer:

knas sa...

inte behöver du handla några julklappar, My. Skulle du inte ge bort tvättkorgen och kattlådan i julklapp, så slipper du det ansvaret ;)

God Jul om vi inte hörs innan!

Aleisa Ribalta sa...

Vi har fått vår första julhälsning, otroligt fint! Tack för den, du får skicka alla en sånt lilla MY, och köp ingeting annan. Tänk på att en kända lilla My från muminsaga är också jättekul, me vi gillar lilla My vi har fått, för den är vår. tack igen, god jul ska ni ha!