tisdag, december 29

fantastikst nöjd!

3 dagar, så lång tid tog det!

Jag har gjort försök förr. Vi har bott här i snart 7 år. När vi flyttade in gjorde vi om allt utom vardagsrumsgolvet. Slog ner väggar och pluggade igen dörrar, lade golv, bytte spisar och badkar, målade, spacklade och... kanske trodde vi att vi skulle behöva alla manicker snart igen. Denna familj har dessutom inte bara 1 (ett) skåp med verktyg. Nä, nä, vi har massor med konstiga benbockar, pytsar, brädstumpar, kakel och lim, fog, kakelmassa och murarslevar i källaren också. Det finns ett skåp till i lägenheten som bara innehåller färgburkar och attiraljer till målning + ett skåp med sticksågar, borrmaskiner och skruvstäd. 
Nu har jag slängt konstiga, överblivna mojänger från IKEA, lovat Frans och Disa startkit när de flyttar, sorterat skruv, bult, plugg och bleck. Knoppar, krokar, wire... jag hittade också alla de där små skruvnipplarna till skruvdragaren. De där jag alltid köper nya, för att jag inte hittat de jag redan har. Nu har jag. Nipplar och skruvar i parti och för återbruk.
Familjen har fått höra hur sjukt bra det är med organisation minst 43 gånger!


Ps. Nu fick till och med dammsugaren plats!

8 kommentarer:

Rasande Rose sa...

Ja, visst är det skönt med organisation. Sen kommer det jobbigaste. Att hålla det så! :S

my sa...

Om det inte hålls ordning nu, kommer det aldrig att bli ordning!
Ha ett riktigt fint nytt år!

Aleisa Ribalta sa...

Oj, oj, oj, här behövs precis samma. men i alla skåper. Kul med nyttår känsla, allt ska bli fint, ska det börjas från början, men sen blir året gammal, och man gör så som alla år. Håll i ordning skåpet, så fint ser ut!. Ska se om jag gör nåt här. Det är också detta som kalas inspiration, :-)
Gott nytt år!

Beatrix Vnunk sa...

Fan va skönt! Och snyggt blev det.

Förra våren gjorde jag den där manövern hemma. I sommar byggde vi om köket och hela mitt städskåp gick åt helvete. Det blev halva storleken och fyllt av bråte och damm. Ska börja om. Sen.

my sa...

Aleisa: Nytt år, ny ordning :). Toppen om det kan inspirera. Fast det var någon som stal min mobil när jag var ute och handlade plastburkarna. #sur#

Bea: Jag kommer att leva på detta länge. Målarfärg och lite nya hyllor kan helt klart göra susen! Och i min värld även smärre underverk.
Så typiskt att du städade skåpet när du inte fick ha det kvar!

Aleisa Ribalta sa...

vad? tjuvarna med nyttår känsla också? så elak!

michanek sa...

Jag satt länge och tittade på den översta bilden. Vilken ordning, tänkte jag. # Man måste alltid jämföra :)

my sa...

Aleisa: Nu har jag fått ärva en väldigt sliten mobil av Frans. Men, den funkar :)!

Cilja: Menar du jämfört med dina skåp? I så fall är det så här de kommer se ut ca 5 år till. Du har ju knappt avslutat din renovering! Man vet aldrig när man kan behöva en stålbalk igen :).