lördag, januari 19

bakiskatter

Finfrämmandet har åkt på teaterföreställning i Stockholm. Jättekul att ha fått rå dem en stund. Vi lade oss inte speciellt sent i går. Katterna gjorde sitt bästa (och lyckades nog), att charma väninnorna. Sushi, vin, babbel och bubbel intogs.
Jag tror inte någon var speciellt trött i morse. Däremot undrar jag just nu, så här dagen efter kalset, kan djur bli bakis? De dricker ju bevisligen inte en droppe alkohol, om ingen smygbjöd under bordet förstås. Från det gästerna gick ut genom dörren, vid 13-tiden idag, har kissarna legat som klistrade på mig i soffan. Lyfter knappt på ögonen och ser förskräckligt sega ut när de tittar upp en liten mickrosekund. De äter lite halvhjärtat, bälgar i sig vatten och kattmjölk (tack Udda!) och går sedan bums tillbaka och sover. Typiskt bakisbeteende om någon frågar mig!

6 kommentarer:

michanek sa...

Hmmm. Det var bara folket som gick i säng i hyfsad tid. Katterna var uppe och rände på lekplatsen "Michaneks skalle". Möjligen fick de i sig lite vinångor. Tack för en mysig kväll och morgon! Ses snart.

TORGNYSDOTTER sa...

appappapp! Jag såg nog dig och annica när ni tvångsmatade kissarna ur dunken. Onda människor.

Tack som fan för igår. Notera att jag lämnat tandborsten. Det är så det börjar. Det vet alla.

my sa...

M: Ledsen för revan i ansiktet, blir det tvunget med plastikkorrigering av vanprydande ärr finns försäkring.
T: Just ja! Dåligt fokus på tappkran.
Tandborsten står på hederplats i badrumsskåpet.

A sa...

Åh, fick mms på Rutan av Torgnysdotter i fredags. Är det säkert att du har henne kvar? Tror att Rutan försvann och kvar står du med tandborsten.

my sa...

Jajemän, jag har henne i tryggt förvar. Rutan alltså. Torgnysdotter har för övrigt upptäckt att hon är en "jävel" på retorik. Fråga henne!

Udda Persson sa...

Tack snälla Mysa för trevlig kväll! Ska straxt bjuda igen vi bor ju så nära!