onsdag, januari 30

flitbidrag tack!

Snart dags att börja skriva på c-uppsatsen. Vet inte riktigt varför jag har sånt förskräckligt motstånd? Det känns lite grann som kejsarens nya kläder, uppfinna hjulet för 24:e gången eller som ett högst påtagligt spel för gallerier. Lärare ska forska mer. Penningar finns att inhyssta för hugade. Vi snackar många miljoner nu. Jag fastnar ånyo i att jag inte förvånas så mycket längre. Det är sorgligt. Eller det är klart att jag förvånas över sakers beskaffenhet, kulturministrar och brist på empati t ex. Men, i skolans värld, icke!
Så vad ska jag skriva om? Funderar på allt möjligt... men inget känns vidare värst skojigt... inget som jag direkt känner att jag vill "forska" om och på. Jag vill förvånas över något i skolans värld. Annars är det väl inte mödan värt att forska? Kanske, med lite tur, kan man ändå få flitbidrag för sin insats?

Inga kommentarer: