torsdag, januari 3

första utrop: luleå nästa!

Kattsand, lådor, spadar, mat, selen, skålar och kattresbag inköpt. Check. Flygbiljett - check. Busstider - check. Terminal 4 - check. Själv känner jag mig inte ett dugg - käck.
Åh, hjälp, jag har resfeber! Jag avskyr att flyga, och nej, jag tror inte vingarna ska ramla av. Jag bara tycker att det är jobbigt. En gång ramlade de gula syrgasmaskerna ner. Sen hängde de där och dinglade framför näsan ända till Malmö. Fast man behövde inte använda dem. En annan inrikesflygning var fruktansvärt skumpig och jävligt obehaglig. En flygvärdinna slogs medvetslös av kringfarande bagage.
Nu har jag i alla fall stålsatt mig med anledning av två söta kattungar. Till Luleå bär det således iväg i morgon. Ja, äntligen. Hm, mja, hrmpf jag trodde att jag skulle vara mindre fnoskig. Faktiskt. Lite som gammelmormor sa: Vill man va fin, får man lida pin. Fast mer i betydelsen: vill man ha det, får man ta det (onda med det goda typ). Jag djupandas och tar ett glas vin.

3 kommentarer:

michanek sa...

Åh vad spännande. När Pirko flyger till katthimlen ska jag också flyga till Luleå och hämta katter. Lycka till. Snabb rapport önskas!

TORGNYSDOTTER sa...

jag är löjlit avis. När ska du börja avla!? Enligt avtal har jag första tjing.

TORGNYSDOTTER sa...

...men naturligtvis inte missunsam.