torsdag, januari 10

nyårslöfte


Nu har jag bestämt mig.
Nä, inte för att ha en vit månad eller ens en vit vecka. Inte heller ska jag inhandla gymkort. Jag tänker nog inte ens försöka bli en bättre människa... heller. Samt att jag tänker försöka att inte fundera så himla mycket över vad jag ska bli när jag "blir stor". Nix pix! Jag har ältat runt tankarna länge nu.
- Nä, men så kan man väl inte göra? Bara så där... heller!
- Johorå, kan man visste!

Så får det bli! Det känns nästan lika jobbigt som det var att sluta betala kårleg.
Jag ska verkligen sluta stressa. Vem fan blir lycklig av att jag cyklar i hundranittio genom stan till jobbet? Ingen! Cyklar jag i normaltempo kanske jag får starta typ 2 minuter tidigare. 2 minuter! Jag ska sluta att göra alla tråkiga saker först (bara för att komma ner till botten, och få börja med de roliga sakerna sen). OBS! Jag kommer aldrig ner till botten. Om jag någon gång gör det, är jag alldeles för utpumpad för att orka göra något kul sen. Träna är bra, nyttigt också... men kul? Nja. Så vari ligger mitt drastiska beslut? Jo, jag har sagt upp mitt autogiro på gymet. Jag ska bli totalt luststyrd nämligen. Jag tänkte inte sluta träna heller. Inte direkt i alla fall. Men, jag tycker att gymet bara har blivit en sak till som jag måste. För att få göra något kul efteråt. Jag ska dansa mer och kanske, kanske gå på yoga. Bara dansen är bokad. Det ger energi och den kick jag vill få ut av träningen. Så bye-bye Nautilus nu slutar jag och jag tänker inte ens diska först.

6 kommentarer:

michanek sa...

Men det är ju alldeles fantastiskt. Först när man får katt inser man vad som är viktigt här i livet ;-)

TORGNYSDOTTER sa...

helt riktigt. Jag hatar att stå på gymet och lyssna på alla idioter som berömmer sig som duktiga för att de tagit sig dit. När träning blivit något man måste hinna med och för att vara duktig så är det direkt osunt anser jag. Bravo, my. Stress är bara så jävla 90-tal.

my sa...

Michanek: Sent ska syndaren vakna, tur att jag fått en pånyttfödelse (med katt).
Torgnysdotter: Jamenellerhur, jag vil inte, inte, tillbaka till 90-talet (korstecken). Jag tror att träning som är trist inte ens tar. #lyft,lyft, nästa... lyft, lyft-gå, gå# Ha kul tar bättre. Jag är övertygad om det.

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

michanek sa...

GÅ INTE PÅ DEN DÄR CRESCNETTEN!!! HAN VILL LURA IN DIG I EN FÄLLA. EN VIRUSHÄRD. PROMISE.

my sa...

När någon talar engelska på en svensk blogg, får man med all rätt dra öronen åt sig. Tack för varningen Michnockskan!