tisdag, mars 4

slutsålt

Att vara nasare tar på krafterna. Himla cyklande och paketerande. Bussgods tur och retur nu och då, postens inlämningsställe på ICA... många pedaltramp senare. Jo, visst har jag tjänat en del på bråte. Men jag tror inte jag orkar städa i källaren igen, på ett tag.
Ämnet på examensarbetet har blivit godkänt, nu ska jag "bara" leta lite relevant litteratur. Skönt att de inte sågade min idé jäms med fotknölarna. Så fredagar framöver kommer jag att sitta och svära över skitprogrammet Neo-office... för jag kan inte få in fotnötter i InDesign.
Men med pengar på fickan och OK från handledaren, känns livet ändå en aning rättvist.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Men du! jag lyckades hitta nötterna i indd när jag snyggade brorsans ex-arbete. Jag kan nog hitta dem igen!

my sa...

bebabeluba! Help, help!

Colette van Luik sa...

Jag och E samlade ihop massor med bråte från källaren, stuvade in allt i bilen och drog till loppmarkanden i Vårby... Jag lovar, jag gör aldrig om det! Så mycket slit och jobb, och helt hysteriskt med alla som slet och drog i prylarna... Visst, det blev en fin utgång på krogen efteråt, men nej. Hädanefter är det jag som lämnar in sakerna till Myrorna. Gratis.