lördag, april 26

en definition på spännande tack!


Åh, jag skriver och skriver och skriver... inget roligt händer. Hur står riktiga forskare ut? Mitt exarbete börjar ta gigantiska former, för att inte säga att det växer mig över huvudet. Hjalp! Nu tycker handledaren att jag ska skriva om ungdomskulturer och nya sätt ungdomar lär sig. Göra några nya intervjuer bara. Läsa 5 (torra) böcker till med massor av parenteser och fotnötter... bara. 
- Nä, du kommer inte att drunkna, bara få en större förståelse...
Yeeh right!
Ja, visst är det spännande? Säger handledaren och vidhåller att det är mycket mer praktiskt arbete än man tror med att skriva uppsats. Yeeh right.
Helst färdigt till den 16:e maj. 
Kanske ska fråga någon teknolog om jag får följa med på flottfärd i Fyrisån på sista april? Eller ta en riktig blecka på förmiddagen innan jag far hem och är ungdomsvakt?

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Nej, min sköna! Bleckan är paxad av mig och miss a. Inga smitningar med skumma individer. Och hör sen.

Sköööön bild! Fan va duktig du är!

my sa...

:-)
Blecka med er får det bli!

michanek sa...

Jag är lite imponerad över din flit. Plugga känns främmande, jag tycker det är dags att dra sig tillbaka, upptäcker att jag allt oftare drömmer om mitt liv som pansjo.

my sa...

Åh, ljuva ålderdom alltså? Tänkte att jag hade en bit kvar dit. Egentligen är det väl inte så tråkigt att plugga. Men, man ska inte jobba samtidigt samt ha tonåringar i huset. Bad combo typ. Ungefär som feng shui.