fredag, april 11

plåtnicklas


Jag har fått en cortisoninjektion i vänster häl, och det smärtar alldeles förfärligt. Att flänga omkring på skolan funkar således inte.
Därför var jag hemma hela dagen igår. Jag skrev en hel del på uppsatsen. När jag skrivit i ett par timmar fick jag som belöning kolla reprisen på TV om Magnus Ugglas sökande efter ett nytt band. Tror programmet hette något i stil med ”var fan är mitt band”. Uggla är en lysande bloggare, det var mycket därför jag bänkade mig vid TV:n. Med risk för att få alla Herr Ugglas fans att ilskna till måste jag ändå säga att han verkar lätt plåt-nicklas-aktig. En medelålders man, med håret på ända, lite böjd och iklädd beige rock som inte kan sova i vilket hotellrum som helst. Han irrade omkring och bytte rum säkert 6 gånger. På samma hotell. Alla rum såg i princip likadana ut. Upp och ner till receptionen for han.
- Större säng? Finns rum mot gården? 
- TV:n sitter lite fel. Har ni andra kuddar?
- Badkar? (eftersom han var rädd att bli nedkyld)
Sen berättade han om sia fobier (som han tyckte var normala). Han kollar t ex att spisen är avstängd 10 gånger innan han går hemifrån. Bacillskräck hade han också en "normal" släng av. Bacillskräcken var mest utvecklad inom "toalettdörrarnas-handtag-genren". Det roligaste var när han sa (på fullt allvar) att ingen i alla fall skulle kunna göra ett helt TV-program om hans fobier. Ha!
Skojigt att han bjuder på detta. Men vilken plåtis han framstår som!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.