onsdag, april 2

jag lovar så mycket


En arbetskamrat till mig sa för många år sedan: My, man måste ingenting, det enda man måste är att leva. Så sant.
Det är kul att göra saker. Men, ibland har jag så svårt att prioritera. Vad är egentligen mest viktigt? Jag lovar eleverna att deras gipsmasker ska vara uppsatta i ljusgården på skolan den här veckan. Jag lovar att ta ett extrapass för de som inte är klara. Jag lovar att ställa upp på att bli intervjuad av journalistikeleverna... jag har fått förfrågan om jag vill illustrera en barnbok om Livrustkammaren. Visst, det verkar jättekul. Klart jag lovar!  Jag intervjuar elever till min egen uppsats. Egentligen ska jag renskriva de bandade intervjuerna, precis just nu. Faktiskt. (Bra med blogg så jag får en liten paus). Jag har lovat att alla elever (44 stycken) som haft kursen fackteckning&design, ska få sina kommentarer senast på måndag. Jag har tidigare i dag varit på utvecklingssamtal med Disa på hennes skola. Jag har lovat att inte glömma att påminna Simon att hans mormor fyller år. Jag har lovat att skissa på Torgnysdotters uteplats. Det mesta av det jag lovar är jättekul! Men, just precis nu skulle jag önska en klon. 
Förresten måste jag tvätta också, och ta ut bröd ur frysen, planera för nästa hösts nya kurser och... Öh, det är mycke´nu.
Ps. Och by the way... har jag fått en asfin splitterny Mac med OSX 10.5. Som jag bara måste titta lite extra på!

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Grymt avis på burken!
Strunta i min uteplats. Kela med katterna i stället. Puss.

my sa...

Nix! Uteplats blir det under nästa vecka. Det är ju ett av de roliga projekten!

Sophie Sölveborn sa...

Lyllo.
Tappade min trötta lappis i golvet häromdan.Nu är den än mer hängig.

Och så glappar den helatiden.

och mobilen kraschade igår.
Nu har jag en ful rosa motorola som inte gör som jag säger.

teknik.
*uppgiven suck*
(fast när jag klagar säger alltid mamma - jag disputerade med hjälp av skrivmaskin och tippex. Det ger visst perspektiv).