lördag, april 5

nojjor


Jag har inte riktigt tänkt på det förut, men jag tror att jag har någon märklig slag av nojja? Ingen annan blir lidande av nojjan, säkert därför jag nästan trott att jag inte har någon. Lite flygrädd är jag, men inte värre än att jag i alla fall åker iväg. Lite läskigt med en hel del saker, men jag gör dem ändå. Inga riktiga nojjor, bara en släng av att känna sig en aning obekväm med situationen. 
Så här är det: Jag måste sova som en kåldolme. Invirad i täcket, som måste vara instoppat under fötterna och helst med en kudde över huvudet. Bara en liten glipa som man kan andas genom. Om någon av mina lemmar sticker ut är jag oresonligt rädd för att ”någon” ska komma och ta dem. Vem någon är framgår inte, men jag tror att det är någon form av skuggvarelse. Spöklik och kuslig. Såhär mitt på dagen, när solen skiner, är det närmast löjeväckande att ha sådana här nojjor. Men, när jag går och lägger mig är de där igen. Spelar ingen roll om jag är på landet eller om jag är i stan, om jag är ensam hemma, eller har sällskap. Tårna måste vara inpulade i täcket. Varför jag kom på det? Att det var helkocko? I morse ringde telefonen, jag skulle rusa upp och svara, men jag kommer liksom inte iväg. Hela jag sitter fast. 
Alltså täcket har vänt sig upp och ner, jag ligger inuti påslakanet som i sin tur har fastnat under madrassen. Faller som en fura. Så nu får jag väl försöka se lite nyktert på det hela. Kan ju inte slå mig sönder och samman för att jag är nojjig för någon som (förmodligen) inte ens finns. Hittade en perfekt lösning på nätet (se bild).


7 kommentarer:

Rasande Rose sa...

Är det en sov-overall? Haha jag som älskar mina dunsockar borde ha en sån för jag fryser jämt!
Har du inte sett den kudden som har en arm som kan hålla om en. kanske vore nåt? För trygghetsfaktorn?

TORGNYSDOTTER sa...

Men det är ju lysande!!!
Var hittar jag den? Olle avskyr att jag varje natt, iklädd fleece-overall, lägger mig på honom som en värmesökande missil. Detta kan vara lösningen!

Anonym sa...

Shit vilken bra overall! Sån vill jag också ha. Och varsin till katterna så dom inte envisas med att försöka sova på min bröstkorg.

my sa...

Hej Alla!
Visst verkar det suveränt! Jag hittade bilden när jag letade på bildsök... upphovet till den fantastiska idéen, hittade jag på en märklig nyhetssite som tar upp de senaste prylarna för prylgalningar.
Här är adressen till bl a sovpyjamasen: http://www.gadgeeks.com/

Kenneth Grönwall sa...

Haha jag är precis tvärtom för jag tror på något sätt att jag andas lite med mina fötter, får de inte tillräckligt med luft så tuppar jag av. Ska dock tipsa E för ni två har nog ett och annat gemensamt :)

my sa...

K: Har det något att göra med manligt och kvinnligt tro? Simon och Frans är som bakugnar och måste absolut sova med halva benen utanför sängen.

Kenneth Grönwall sa...

Mycket möjligt, vi kanske inte duger till annat än ge värme då brasan slocknat? :)